Budsjettarbeidet 2016

Budsjettarbeidet med Bardu Arbeiderparti sitt forslag til budsjett for perioden 2016 - 2019 legges frem for vedtak på medlemsmøtet 14. desember kl. 1800.

Kjære medlemmer! Førstkommende mandag 14. desember kl 1800 gjennomføres medlemsmøte som forberedelse til kommunestyremøtet 16. desember. Stedet er Lille møtesal på kommunehuset. Hovedsaken der vil være vedtak av Bardu Arbeiderparti sitt budsjettforslag for 2016 og perioden frem til 2019. Øvrige saker til kommunestyret tas også. Det har vært en meget krevende oppgave å bringe budsjettforslaget i balanse, og det forventes ikke at vi er i mål før til helgen. Vi mener Bardu kommune er kommet til et nivå der det ikke lenger er mulig å gjennomføre flere kutt uten at dette får uønskede konsekvenser. Det smerter. Strukturelle grep innenfor skole med realisering av Fremtidstunet/eventuellt trinn 1 med ny barneskole og kulturskole vil kunne bedre situasjonen på sikt, men vil ikke gi effekt før tidligst 2017. Dermed blir 2016 et spesielt krevende år. Og det vil fortsette dersom det drøyer - med ny barne- og kulturskole eller helst Fremtidstunet. Vi ønsker derfor å invitere alle våre medlemmer til å delta i gjennomgang, diskusjon og vedtak av vårt budsjett for 2016 og perioden frem mot 2019. Forankring i partiet og velgerne er nå spesielt viktig for å synliggjøre vårt altnerativ - våre grep for å løse Bardu sine problemer og sikre kvalitet innenfor helse og skole for bygda som helhet. Vel møtt!