Arbeiderpartiets visjoner for Bardu

Trygghet - muligheter - fellesskap

Berit Sandnes Wikstøl og Roald Linaker

Kjære innbygger i Bardu!

Bardu Arbeiderparti tror på sterke fellesskapsløsninger. Det er sammen vi når våre mål om en utvikling av kommunen. Vi er opptatt av at vår politikk skal sørge for at du kan leve et godt liv med trygghet, muligheter og et sterkt lokalt fellesskap.

Vi forplikter oss til å arbeide for at ingen i Bardu skal oppleve utenforskap eller trakassering på grunn av funksjonsevne, språk, kultur, etnisitet, kjønn, religion eller seksuelle legning.

Kommunen er grunnmuren for velferden i Bardu. Med ansvar for viktige oppgaver som helse, eldreomsorg, skole, barnehager, arbeidsplasser og kultur vil vi sørge for en trygg og ansvarlig kommunevelferd. Med kommunen som sentral utviklingsaktøren med ansvar for arealplanlegging, infrastruktur og næringsutvikling vil vi gjennom sterkere partnerskap som aktiv kommune bidra til å skape et livskraftig Bardu som kan vokse.

Ungdommen er framtida. Arbeiderpartiet vil at en ambisiøs satsing på barn og ungdom skal være sentralt for lokalpolitikken. Samtidig skal Bardu være et godt samfunn å bli gammel i.

- Berit Sandnes Wikstøl, ordførerkandidat og Roald Linaker varaordførerkandidat