Nyvalgt styre i Bardu Arbeiderparti

Vel gjennomført årsmøte 2024

Bardu Arbeiderparti gjennomførte et vellykket årsmøte 15. mars 2024 og har satt kurs for året som kommer!

Styrets sammensetning

Avbildet: Berit Sandes Wikstøl som leder, Roald Linaker (nestleder), Signe Nordahl Hansen (styremedlem og kvinnekontakt), Jørgen Paulsen (medlemsansvarlig), Tommy Bertheussen (kasserer), Morten Sneve-Solseth (styremedlem og valgkampsansvarlig).

Ikke avbildet: Mari Martinsen Siljebråten (sekretær), Silje Haavet Westhrin (varamedlem), Eirin Hanstad (varamedlem).

Lokallagsleder Berit Wikstøl åpnet møte med å orientere om alle de møter, aktiviteter og saker Bardu Ap har gjennomført og arbeidet med i året som har gått. Deretter gav gruppeleder for Arbeiderpartiet i kommunestyret, Roald Linaker, en grundig gjennomgang av de politiske saker som er arbeidet med, og noen av de seierne partiet har klart å få til i kommunestyret og formannskap. Spesielt stolt er partiet av flere budsjettvedtak, hvorav økning av lærlingplasser i kommunen, og bevaring av jordmorstilling er viktige seire.

Viktigst av alt under et årsmøte er arenaen for å diskutere og vedta politikk, debattere viktige problemstillinger for Bardu og alle oss som bor her i tiden som kommer. Årsmøte har hatt en god debatt om å sikre forsvarlig og tidsnok reiser til behandlingssted og andre helsetilbud gjennom Pasientreiser, omregulering av utmark til industriformål, utvikling av sivilt-militært samarbeid, kraft, bruk av friluftsområder og mye mer.

Våre medlemmer på årsmøte viser stort engasjement og interesse for sakene som treffer Bardu og dens innbyggere, og det er inspirerende å se frem til den jobben som skal gjøres slik at Bardu blir sterkere, mer rettferdig og mer inkluderende.

I 2024 har vi satt flere mål og det nyvalgte styret gleder seg til å utvikle den viktige rollen Bardu Arbeiderparti har i lokalsamfunnet vårt.

Bli med på laget du også!